Sunday 23 September 2012

Kenapa buang bayi.....

Macam tajuk ni biasa2 dan menjemukan kan..tapi for those yang dah pegang title mak,umi,mama,ibu,etc,this is a serious matter to talk about...lately macam dah trend banyak sangat pempuan2 yang terlanjur ni buang bayi...kalau buang,letak baik2 kat dalam masjid ke,dalam pusat kebajikan ke,rumah anak yatim ke,hospital ke,kira manusia 50% lagi la..tapi kalau dah campak dari tingkat 3 apartment,bakar hidup2,buang kt tangga,buang dlm tong sampah,ermmm rasa macam nak panggil diorang ni binatang,boleh ke? ada orang ke nak marah kalau panggil diorang ni binatang?sebenarnya nak panggil teruk daripada tu sebab tengok binatang pun tak buang anak,nangis2 bila anak mati tapi dioang?ada macam tu?

dah banyak kali kitorang cikgu2 sekolah duk berdiskusi hal ni..kenapa?kenapa?kenapa?????!!!!!senang dapat anak tapi buang..senang bersalin,tapi buang...Tapi itulah bezanya orang yang mendapatkan daripada cara yang halal melalui ijab qabul dan orang yang berzina...Geram rasa dan menyampah bila tengok diorang ni gi court tutup2 muka,pakai kain batik,tudung...kalau la aku yang jadi polis pengiring tu,maunya aku tunjal2 kepala diorang ni daripada dalam kereta polis sampai masuk court..

aku bukan nak emo tanpa sebab,banyak sebab aku boleh list down..siap berjela2 lagi smpai 5kaki 7inci pun boleh...bila orang ramai salahkan diorang,mesti diorang kata "kau tak berada di tempat aku,masa tu aku panik"...sekarang ni aku nak soal balik,"Mana kau belajar,kalau ada baby dalam perut,wajib kene buang atau bunuh"/"Ko rasa ko yang berada dalam situasi paling susah ke?pernah ko tengok orang yg bersalin,lepas tu anak tak sempurna,diorang kene berdepan dgn masyarakat,kene cemuh,ikat perut sebab nak tanggung bil perubatan anak,tapi ada ke diorang bunuh anak tu???"..

Tau tak korang,dosa membunuh orang,hukumnya adalah nyawa juga..sebab nyawa tu bukan terletak di tangan manusia...Hanya Allah yang berhak atas nyawa setiap makhluknya...


No comments:

Post a Comment